Vize

Vize zřizovatele

Síť středních škol organizující kvalitní přípravu mladých lidí pro jejich další studium, profesní
dráhu i osobní život. Školy se vedle všestranné přípravy žáků významně podílejí na rozvoji
jejich osobnosti a podpoře jejich jedinečného talentu.

Hodnoty

Hodnoty jsou každodenně uplatňovány všemi pracovníky školy, hodnoty prolínající se do
veškerých jejich činností

Nadstandard – je hodnota, která musí být ve školách všudypřítomná. Odůvodňuje, proč vůbec
žáci platí školné. Nadstandard je dán především osobním přístupem učitele ke každému žáku.
Vede ho a pomáhá při řešení jeho individuálních potřeb a rozvíjení jeho jedinečného talentu.
A to v neomezeném rozsahu pomoci žákovi, pokud žák tuto pomoc potřebuje.


Odlišení – hodnota, která nás vymezuje mezi ostatními předními soukromými školami.
Neutuchající snaha být moderní školou, která se více nežli na tradice orientuje na moderní
výukové prostředky, program a metody. Usiluje být školou orientovanou na potřeby absolventů
v 21. století. Je žádoucí, aby absolventi byli výborně připraveni pro své uplatnění v dalším
profesním i osobním životě.


Komunikace – je hodnota, která učí studenty kvalitně a všestranně komunikovat. Jak navzájem
mezi sebou, tak i s učiteli a dalšími lidmi. Otevřenou komunikací lze vyřešit naprostou většinu
problémů. Škola je otevřená směrem k rodičům studentů, tak i směrem k veřejnosti,
organizacím a firmám. Spadá sem i vedení žáků při jejich zapojení do reálných i virtuálních
sociálních sítí.


Zábava – je nezbytnou hodnotou. Škola musí žáky i učitele bavit. Je to nutná podmínka pro
dlouholetou výkonnost všech zúčastněných. Učitelé a studenti stále přicházejí s novými
inspiracemi. To oživuje výuku a zpříjemňuje náladu během studia. Přínosem je i nestandardní,
stále proměnné prostředí pro výuku. Do školy zcela samozřejmě patří i vzdělávací hry a soutěže,
zejména digitální.


Důvěra – uplatňování této hodnoty se odehrává v široké míře. Žáci dodržují vzájemně
dohodnutá a odsouhlasená pravidla chování ve školním prostředí i chování ve školní internetové
síti.


Profesionalita – je hodnota, která směřuje k pedagogům. Pedagog je špičkový odborník, který
se neustále vzdělává, rozšiřuje své obzory, uplatňuje nové poznatky při výchově a vzdělávání
nové generace. Sleduje nové poznatky v pedagogice i ve své odbornosti. Udržuje se na vysokém
stupni i v oblasti digitální gramotnosti. Výuku organizuje, vymezuje, usměrňuje. Neučí v
klasickém smyslu – výklad, zkoušení. Je tutorem výchovy a výuky. Hlavním úkolem je
motivovat žáky, učit je se učit, uspořádávat myšlenky, logicky uvažovat vytvářet a užívat
pojmy, rozumět souvislostem a kontextu, číst a rozumět složitějším textům, srozumitelně se
vyjadřovat a podobně. Organizuje práci žáků a jejich přípravu s cílem, aby se výborně uplatnili
ve svém budoucím osobním i profesním životě. Motivuje je pro celoživotní učení a vzdělávání
se a vychovává z nich slušné lidi. Nikdy se nesmí jednat o snahu žáka vyloučit z výchovného a
vzdělávací procesu, nýbrž mu všestranně a účinně pomoci, motivovat jej. Shrneme-li, pak
úkolem učitele je naučit žáky se učit, pomoci jim získat zdravou sebedůvěru a společně se žáky
položit základy tomu, aby byli ve svém životě společensky angažovaní a uplatňovali základní
morální a mravní principy – stali se z nich slušní lidé.

Strategické postupy


Strategické postupy, které používáme při cestě k naplnění vize zřizovatele.


A) Obsah výuky
Přizpůsobení obsahu výuky současným a budoucím potřebám nastupující generace. Příprava
absolventů ochotných a schopných učit se nové poznání a postupy, celoživotně se vzdělávat.
Škola se snaží odstraňovat hranice mezi jednotlivými předměty, jejích prolínání. Uplatňování
modulové výuky.

Důraz na prostoupení praxe a teorie. Odborní pracovníci z nejrůznějších oborů se podílejí na
výuce. Výuka se z části odehrává v nejrůznějším prostředí (firmy, státní a společenské instituce,
kulturní akce, internet).

Žáci i učitelé neustále objevují nové zdroje vědění na kvalitních portálech v síti internetu.
Přehled těchto zdrojů společně sdílejí.

V nezbytném rozsahu zajistit a zpřehlednit požadavky kladené na žáka s ohledem na státní
maturity a případné další státní testování (státem vymezené základní vědění).
(Příprava na dobu digitální, společenskou, sociální a ekonomickou je nikoliv dle historicky
zavedených školních předmětů na dobu chemickou, biologickou, fyzikální, tělocvičnou.)


B) Výukové metody
Učitel již neučí a nezkouší v klasickém slova smyslu. Jeho posláním je motivovat a zapalovat
žáky pro výuku, pro vědění a další celoživotní učeni. Je tutorem žáka a výuky. Výuku
organizuje, vymezuje oblasti a prostor pro diskuzi, zapojení a tvorbu každého ze žáků.
Výuka je organizována s důrazem na žáka, jeho individuální potřeby, spolu se žákem a jeho
rodiči se snažíme o rozpoznání a rozvoj jeho jedinečného talentu. Hodnotné zapojení všech
žáků do procesu a tvorby jejich osobních a školních výstupů.

Uplatnění nejnovějších digitálních technologií (hardware a software) pro zajištění kvalitní
moderní výuky.

World wide web, sociální sítě a výukové aplikace pokrývající rozsah výuky studijních oborů
jsou základní studijní pomůckou. Rozvoj dovedností spojených s kvalitním vyhledáváním
obsahu výuky ze zdrojů z celého světa. Rozvoj kreativity při řešení úloh a problémů v
propojeném digitálním prostoru.

Učitel je pro žáky průvodcem v digitálním i reálném světě. Prolnutí sociálních sítí digitálních a
reálných a jejich významný přínos pro výchovu a vzdělávání. Žáci i učitelé společně přispívají
do sociálních sítí a vzdělávacího digitálního prostoru (Wikipedie, iTunes, Youtube, vzdělávací
portály, sociální sítě, diskusní prostory…).

Na multimediální výstupy žáků a učitelů je kladen velký důraz. Zejména se jedná o
videopodcasty, audiopodcasty, multimediální prezentace, mushup apod. Následná prezentace a
archivace těchto prací. Každodenní práce a tvorba v digitálním prostředí spolu se simulací
skutečného pracovního prostředí je nezbytností.

Dovednosti spojené s vyhledáváním vědění, třídění informací, jejich vyhodnocování,
zpracovávání, prezentování s následným archivováním pro pozdější použití.
Důraz na kvalitní individuální a kolektivní prezentací získaných dovednosti a znalostí
multimediálními nástroji a uplatnění moderních prezentačních ”měkkých” dovedností. Spolu s
učitelem oficiální hodnocení výstupů ostatních.

Rozvoj kritického myšlení a jeho uplatňování v každodenních životních situacích, ve
výchovném a výukovém procesu.

Moderní metody praxe s informacemi (myšlenkové mapy, brainstorming, plánování úkolů,
digitální ukládání a následné sdílení informací za pomoci kvalitních digitálních nástrojů).
Důraz na kvalitní výuku cizích jazyků. U vybraných předmětů je část výuky organizovaná v
cizím zpravidla anglickém jazyce.


C) Organizace výuky
Informační technologie se prolínají do všech předmětů. To umožňuje organizaci výuky mimo
klasicky uspořádané školní třídy. Výuku je možno organizovat kdekoliv a kdykoliv. V
jakémkoliv vhodném a přínosném prostředí.

Internet je všudypřítomný. Užití online napojených osobních počítačů, notebooků, tabletů či
chytrých telefonů ve veškeré výuce a domácí přípravě.

Škola propojená s praxí, firmami, společenskými organizacemi, složkami státu, významnými
osobnostmi, rodiči žáků, veřejností.

Výuka není nutně vázána na budovu školy, třídu. Exkurze, besedy, konference s aktivní účastí
studentů a učitelů. Studijní pobyty, praxe studentů. Domácí příprava žáků v digitálním prostředí
sdíleném se spolužáky a učiteli.

Archivaci všech výchovných a výukových akcí a projektů v podobě digitálních audiovizuálních
výstupů. Jejich účinné využití pro prezentaci školy a sítě EDUCAnet.

Kodex učitele EDUCAnet


Zná vizi zřizovatele, ztotožňuje se s ní, sděluje ji žákům a rodičům.

Zná hodnoty vyznávané v síti EDUCAnet, ztotožňuje se s nimi a uplatňuje je ve svém
výchovném a pedagogickém působení, a to ve všech činnostech ve škole i na všech
mimoškolních akcích. K uznávání těchto hodnot vede žáky.

Zná strategické postupy uplatňované v síti EDUCAnet, které jsou cestou k naplnění vize
zřizovatele. Tyto postupy uplatňuje ve svých výukových plánech. Ke strategickým postupům
se vyjadřuje a navrhuje jejich korekce. Do schválení změn jsou závazné aktuálně platné
strategické postupy. Se strategickými postupy seznamuje žáky a jejich rodiče.

Uplatňuje moderní výukové metody. Typickým znakem sítě EDUCAnet je mnohem méně
Zdrilování a memorování faktů. Výrazně více se požadované vědomosti a informace vyhledávají,
třídí, zpracovávají, vyhodnocují a užívají pro výuku a žákovské projekty.

Řídí se závazným dokumentem, kterým je Školní vzdělávací plán (ŠVP). Je obeznámen se zde
uvedenými cíli vzdělávání, kterými jsou
A) Vybavit žáky klíčovými kompetencemi,
B) Vybavit žáky širokým vzdělanostním základem,
C) Připravit žáky k celoživotnímu učení, profesnímu,občanskému i osobnímu uplatnění. Klade naprosto stejný důraz na všechny tyto části výchovně vzdělávacího procesu.

Neučí a nehodnotí žáky v klasickém slova smyslu. Je tutorem výchovných a výukových hodin.
Motivuje žáky k učení, učí žáky učit se. Vymezuje rozsah poznání v souladu se svým výukovým
plánem a školním vzdělávacím plánem (ŠVP). Připravuje žáky pro etapu následného
celoživotního vzdělávání.

Vede žáky k multimediálnímu zpracování žákovských prací, esejí a výstupů z projektových
týdnů. Pracuje s digitálním obrazem, zvukem a textem. Závěrem žákovských prací je
sebehodnocení žáka, hodnocení kolektivem a pedagogem. Veškeré multimediální výstupy
archivuje v určených úložištích školní dat. Všechny úkoly a samostatné a týmové práce žáků
zadává tak, aby žák věděl, proč musí danou věc udělat.

Organizuje a zabezpečuje výuku pro přidělenou skupinu/třídu. Při hodnocení využívá věcné
číselné i slovní hodnocení dle standardů školy. Vyváženě využívá danou stupnici, řádně
informuje rodiče, zejména prostřednictvím k tomu určenému hodnotícího programu. Výrazně
negativní průměr hodnocené svěřené skupiny/třídy je důvodem pro hospitaci a další opatření
ze strany vedení školy. Prioritně využívá všechny možnosti pozitivní motivace žáků. Na
začátku školního roku srozumitelně seznámí žáky s pravidly hodnocení jejich práce (co, kdy,
kde, jak, proč) a tato pravidla dodržuje.

Postupuje diferencovaně, zejména ke slabším žákům a těm, kteří z nejrůznějších důvodů zůstali
pozadu. Těmto skupinám se věnuje po výuce, kondičními lekcemi, korespondenčně, pomáhá
pomocí sociálních sítí a e-mailu.

Žákům, kteří jsou slabší v písemném či ústním projevu umožní způsob testování vědomosti, ve
kterém žák podává lepší výkony.

Plnohodnotně využívá zdroje E-learningu určené školou (nebo sítí EDUCAnet). Sám se aktivně
podílí na tvorbě e-learningových materiálů, zpracovává vlastní lekce a cituje vhodné veřejné
zdroje a zpřehledňuje je.

Ovládá nadstandardně výpočetní techniku, práci na internetu nové generace. Stále se v tomto
oboru zdokonaluje a snaží se stačit dynamickému rozvoji informačních technologií.

Zdrženlivě hodnotí objektivní skutečnosti. Může uplatňovat svůj pohled na svět a svoji kulturu,
tyto hodnoty však nevnucuje svým žákům.

Vědění a vědomosti neustále propojuje s reálným životem a praxí. Vede žáky k uplatňování
naučeného v reálné situaci. Do výuky včleňuje outdoor akce, exkurze, projektové týdny. Vede
žáky k uplatnění naučeného, popř. další informace dohledávat. Využívá simulačních her, kde
žák řeší konkrétní problém, který ho může v reálném životě potkat.

Vede žáky k respektování pravidel, dodržování školního řádu, pravidel soužití a společenských
pravidel. Sám tato pravidla také dodržuje a je v tomto ohledu příkladem žákům.

V maximální míře je loajální ke svému zaměstnavateli, jeho pokyny bere za své, a to i v
případech, kdy se s nimi zcela neztotožňuje.

Při výchovném a vzdělávacím procesu, dříve, nežli použije jakýkoliv postih či sankci, čerpá ze
všech možností dostupných pozitivních motivačních stimulů. (Motivací pro žáky je, když na
určité věci přicházejí sami, když mohou být pyšni na své výsledky a mají pocit, že je zajímá to,
co studují.) Vnější motivace známkou je výrazně méně hodnotná nežli motivace vnitřní.

Pět základních obecných principů pedagogického působení:

Pedagogičtí pracovníci osobně i ve spolupráci se svými kolegy rozvíjejí intelektuální, tělesný,
emocionální, sociální a společenský potenciál každého žáka. Kladou důraz na jedinečnost jeho
talentu. Stranou nezůstává etická stránka osobnosti.

Pedagogičtí pracovníci neupřednostňují žádného žáka, jsou spravedliví a aplikují rovný přístup
ke všem žákům. Toto není v rozporu s diferencovaným přístupem ke slabším či
handicapovaným žákům ani v rozporu s pravidlem o podpoře rozvoje individuálního a
jedinečného talentu každého žáka.

Pedagogičtí pracovníci se vyvarují posuzování žáka na základě jeho vzhledu, pohlaví, věku,
sexuální orientace, náboženství, handicapu nebo postavení (sociální původ, rodina). V žádném
případě nemohou své postavení zneužívat. Mají respekt k postojům a názorům žáka, dávají mu
možnost vyjádřit jeho přání, potřeby, názory, postoje a rozhodnutí. Neznehodnocují lidskou
důstojnost žáka v žádné, ani emocionálně vypjaté situaci.

Pedagogičtí pracovníci přistupují ke svému povolání profesionálně, ke své práci odpovědně, s
plným nasazením, jsou plně odpovědní za kvalitu výchovy a výuky a za bezpečnost svěřených
žáků. Berou své povolání jako své poslání. Spoluvytvářejí, podporují a zachovávají vhodné
prostředí a klima pro vzdělávací proces. Pedagogičtí pracovníci se neustále vzdělávají, zvyšují
si kvalifikaci. Zejména ve svém oboru, pedagogickém a výchovném působení, v oblasti
informačních a multimediálních technologií, aby tak zvýšili svoji výkonnost a efektivitu své
práce.

Vyhledávání

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky použití.