Druhý výměnný pobyt v Itálii


Ve dnech 18. - 24. 3. se zástupci EDUCAnetu zúčastnili setkání škol v italské Mottole. Bylo to již druhé setkání probíhajícího projektu v rámci programu Comenius, na kterém se kromě ČR podílejí také střední školy z Itálie, Španělska, Turecka, Bulharska, Rumunska, Polska a Švédska. Cílem projektu, financovaného Evropskou unií, je zavedení a podpora inovačních metod výuky s pomocí informačních technologií.

V jihoitalské Mottole měly jednotlivé zúčastněné školy za úkol prezentovat výukové programy a pomůcky, na kterých pracovaly v posledních měsících. Na několika z nich se aktivně podíleli sami studenti, kteří na místě svou práci předvedli.

Za EDUCAnet se setkání zúčastnily 2 vyučující jazyků a 3 studenti 1. ročníku, kteří na projektu odvedli nejlepší práci. Studenti bydleli v rodinách italských kolegů a měli tak možnost navázat nová přátelství a zdokonalit své komunikační dovednosti v angličtině.

Italové pro své hosty připravili bohatý a zajímavý program. Kromě možnosti vidět zákulisí jiné střední školy jsme na výletech poznávali krásy kraje Puglia. Navštívili jsme vesnici Alberobello, monument UNESCO, podívali jsme se do měst Taranto a Bari. Na zpáteční cestě jsme strávili celý den prohlídkou Říma.


Zážitky našich studentů a učitelů (část z nich v angličtině) si můžete přečíst dole.



Socrates Comenius – výměnný pobyt v Itálii

Do Itálie jsem chtěl jet už od začátku projektu Comenius. Začalo to tak, že jsem byl vybrán do toho projektu i s dalšími dvěma kamarády. Po oznámení, že pojedeme do Itálie, jsem měl obrovskou radost. Italové jsou velice vstřícný národ, mají to už taky dané v povaze.

Letěli z Prahy do italského Bari, kde už na nás čekali studenti z ostatních zemí. Jeli jsme autobusem do Mottoly, kde na nás čekaly rodiny, u kterých jsme byli ubytovaní. Italské rodiny k nám byly velmi příjemné a přátelské.

První den v Mottole jsme se seznámili snad s celou školou včetně učitelů. Bylo to tolik jmen, že jsem měl problém si je zapamatovat. Následoval ceremoniál, při kterém daný stát nesl vlajku své země a hrála se národní hymna. Dále následovalo odevzdání vlajky a obdržení pamětní knihy. Večer jsme se šli podívat na italský festival. Bylo to zajímavé rozdělávání obrovských ohňů uprostřed ulice, okolo kterých se tancovalo. Byly to křesťanská svátky, které trvaly až do půlnoci.

Druhý den v Mottole se prezentovala naše práce a byla ohodnocena jako jedna z nejlepších. Na oběd jsme šli k ředitelce školy v Mottole. Autobusem jsme jeli na výlet do Taranta, kde jsme šli do tamějšího muzea a potom do vojenské pevnosti. Na večeři v rodině jsem měl typické italské jídlo ,,pastu‘‘ a byla výborná. Třetí den v jsme jeli do Bari a prohlíželi jsme si město. Ve škole jsme viděli místní národní tance. Na rozloučenou se konala velká party.

Čtvrtý den jsme ráno odjížděli do Bari a se všemi jsme se rozloučili. V Bari jsme čekali na vlak, který nás odvezl do Říma. Večer, když už jsme byli v Římě, jsme šli na procházku až ke Koloseu. Den jsme zakončili v indické restauraci a vrátili jsme se na hotel.

Pátý den jsme šli rovnou ke Koloseu a prošli jsme si ho celé. Bylo to úžasné, jak tato stavba přetrvala po staletí, až do dnešní doby. Dále jsme prošli skoro všechny dominanty Říma, byli jsme i ve Vatikánu a jezdili i metrem. Večer jsme rádi viděli postel.

Šestý den jsme vstávali brzo, jeli jsme na letiště a letěli do Bratislavy, kde jsme nasedli na autobus a vrátili se do Brna. Tento projekt mně dal možnost poznat studenty, vyučující a rodiny v jiné zemi a seznámit se se studenty z různých zemí. Zaujal mě i trochu jiný způsob života v italské rodině. Vše bylo velmi zajímavé a vše se mi tam líbilo.

Filip Veselý (student 1.B/2011/12)



Impressions from the meeting in Italy

I had the opportunity to take part in the Socrates Comenius project and to represent EDUCAnet in a small Italian town called Mottola.

It all started at 12:30 at the main train station in Brno, where our journey began by taking a train to Prague, to the Ruzyne Airport, in order to fly to Bari, Italy. There we were welcome by chosen students and organizers of the project. Later that day in Mottola we also were introduced to our hosting families and were accommodated in their houses.

Next morning the project officially started off with a ceremony where national flags were exchanged as well as a commemorative and we listened to the Italian national anthem.

On the second day we presented our project and listened to the presentation of other countries too. After that, we had a trip to Taranto and visited local historical sights.

The third day we made a trip to Bari, where we could see a museum, military fortress and other sights. The project ended up with a disco run by a DJ Mattia Scarano, a son of one of the organizers.

The fourth day morning we went to Bari again, but this time leaving Bari for good, so saying good-bye to our Italian friends was very emotional. In Bari we took a train to Rome. After we checked in at our hotel, we went for a walk to Colosseum, which was nicely illuminated after the sunset.

The next day we walked again to Colosseum and saw the places that we couldn’t see at night, and then continued sightseeing with other sights, such as churches, cathedrals, statues and columns. The trip culminated with a visit to Vatican.

The sixth day we went to the airport early in the morning and flew to Bratislava and then took a bus back to Brno.

I’m very glad for this opportunity I had in this project. I think that thanks to this project all the students and even the teachers had the chance to get to know the Italian culture and local habits. But for me probably the best experience was to meet Italian students and their famillies and spend time with them, and also to meet students from other European countries, that participated in this project.

Martin Valeš (student 1.B/2011/12)



Impressions from the meeting in Italy

Right from the start it was clear to us that Italian people are extraordinarily friendly, open, spontaneous and joyful. We were amazed when everybody started dancing and singing a couple of hours after the official beginning of the program. In my opinion it was very beneficial for our students, who, as most Czech people, are a bit shy and reserved when dealing with strangers. They were immediately drawn to the center of activity and they quickly made friends with the other students. They could also learn from Italian students how to be open and spontaneous when meeting new people. I know that they made a lot of good friends in Italy and that they were really excited about it.

Our stay in Italy was generally much better than we had imagined. The organizers were incredibly helpful and caring and they prepared a lot of interesting trips for us. Thanks to them we could see many beautiful places in the Italian South and learn a lot about the local traditions and way of life. We tasted many delicious Italian dishes and understood why they are so highly appreciated all over the world. Simply said, we had a wonderful time.

Regarding the Comenius project, we learnt a lot about the purpose of the project and the individual steps. Before the meeting, I had just a vague idea what the outcomes of the project should be, now it is much clearer to me. We saw some interesting teaching activities which we could use in the classroom in our school and we learnt a lot about how we can create programs on the computer to make our lessons more fun and thus to help students to learn better.

In conclusion, the meeting in Italy was very enjoyable and enhancing and I think it set a high standard for all the meetings in the future.

Kristýna Onderková (teacher)

Novinky


09. 02. 2017 – Soutěž


14. 01. 2017 – Naši studenti a angličtinářské soutěže


23. 11. 2016 – Přijímačky nanečisto


Novinky »